Унаочнення при викладанні фізики у школі є дуже важливим засобом покращення усвідомлення знань учнями. А ілюстрація у підручнику якраз і є одним з елементів унаочнення інформації отриманої з тексту. Адже психологи стверджують, що людина отримує левову частку інформації саме через зір. Тому помилка на малюнку має значно вищі "шанси" зафіксуватися у свідомості учнів і вплинути в подальшому на їхню долю...
У підручнику Фізика. 8 клас. (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф - К.; Ірпінь: ВТФ "Перун", 2003) читаємо такий опис досліду (с. 26):
На наступній сторінці - малюнок:
А внизу сторінки - виноска, яка якось пов'язана з малюнком (адже зірочка стоїть саме біля підпису малюнка):
Створено всі умови, щоб описаний факт - залежність теплоємності тіла від речовини - дитина запам'ятала надовго. Але...
Коментар. Якщо колби поставити у кювету з водою, температура рідин зростатиме разом. Про це "потурбується" саме вода, в яку занурили колби. Якщо раптом температура однієї з колб трохи збільшиться, конвекційні потоки води перенесуть надлишок тепла в інші частини системи.
А щоб дослід вдався, потрібно було поставити колби на окремі однакові пальники або розігріті електроплитки. Тоді справді температура олії зростала б швидше.
І щодо виноски: не "об'єм олії повинен бути більшим", а маси олії та води повинні бути однакові (про що й написано у поясненні на першому малюнку). Інакше втрачається увесь сенс досліду.
У підручнику Фізика. 8 клас. (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф - К.; Ірпінь: ВТФ "Перун", 2003) читаємо такий опис досліду (с. 26):
На наступній сторінці - малюнок:
А внизу сторінки - виноска, яка якось пов'язана з малюнком (адже зірочка стоїть саме біля підпису малюнка):
Створено всі умови, щоб описаний факт - залежність теплоємності тіла від речовини - дитина запам'ятала надовго. Але...
Коментар. Якщо колби поставити у кювету з водою, температура рідин зростатиме разом. Про це "потурбується" саме вода, в яку занурили колби. Якщо раптом температура однієї з колб трохи збільшиться, конвекційні потоки води перенесуть надлишок тепла в інші частини системи.
А щоб дослід вдався, потрібно було поставити колби на окремі однакові пальники або розігріті електроплитки. Тоді справді температура олії зростала б швидше.
І щодо виноски: не "об'єм олії повинен бути більшим", а маси олії та води повинні бути однакові (про що й написано у поясненні на першому малюнку). Інакше втрачається увесь сенс досліду.
Немає коментарів:
Дописати коментар